研究者紹介システム

南 知惠子
ミナミ チエコ
大学院経営学研究科 経営学専攻
教授
経営学部長;大学院経営学研究科長
商学・経済学関係
Last Updated :2020/10/15

研究者情報

所属

  • 【主配置】

    大学院経営学研究科 経営学専攻
  • 【配置】

    経営学部 経営学科, 数理・データサイエンスセンター

学位

  • 博士(商学), 神戸大学

授業科目

ジャンル

  • 経営・産業 / マーケティング

コメントテーマ

  • 顧客満足
  • 顧客管理
  • 消費者行動
  • マーケティング

研究活動

研究キーワード

  • 消費者行動
  • 流通
  • マーケティング

研究分野

  • 人文・社会 / 商学

委員歴

  • 2015年04月 - 2017年05月, サービス学会, 代議員
  • 2016年04月 - 2017年03月, 日本消費者行動研究学会, 副会長
  • 2007年06月 - 2017年03月, 日本消費者行動研究学会, 理事
  • 2010年06月 - 2016年12月, オペレーションズ・マネジメント&ストラテジー学会, オペレーションズ・マネジメント&ストラテジー学会論文誌 アリアエディター
  • 2006年03月 - 2016年12月, オペレーションズ・マネジメント&ストラテジー学会, 日本マーケティング協会季刊マーケティング・ジャーナル編集委員
  • 2016年07月, Taylor, Journal of Marketing Channels, Special Issue, Evolution of Marketing Channels in Japan, Guest Editor
  • 2016年07月, Taylor, Journal of Marketing Channels, Special Issue “Evolution of Marketing Channels in Japan” Guest Editor
  • 2015年04月 - 2016年03月, 日本消費者行動研究会, 会長
  • 2013年05月 - 2015年05月, 日本商業学会, 学会誌編集委員長
  • 2015年05月, 日本商業学会, 副会長
  • 2014年04月 - 2015年03月, 日本消費者行動研究学会, 副会長
  • 2013年06月 - 2014年05月, オペレーションズ・マネジメント&ストラテジー学会, 理事
  • 2013年04月 - 2014年03月, 日本消費者行動研究学会, 学会賞審査委員長
  • 2011年05月 - 2013年05月, 日本商業学会, 学会賞審査委員長
  • 2011年08月 - 2013年04月, 日本商業学会, 編集委員『流通研究』
  • 2012年12月, Taylor, Journal of Marketing Chanels, editorial board
  • 2012年12月, Taylor, Journal of Marketing Chanels, editorial board
  • 2012年11月, 日本マーケティング学会, 理事
  • 2012年04月, Taylor, Journal of Marketing Trends Japanese Scientific Committee
  • 2012年04月, Taylor, Journal of Marketing Trends Japanese Scientific Committee
  • 2008年05月 - 2010年05月, 日本商業学会, 関西部会代表理事
  • 2010年01月, ESCP Marketing Trend International Conference, Scientific Committee
  • 2010年01月, ESCP Marketing Trend International Conference, Scientific Committee
  • 2006年05月 - 2008年05月, 日本商業学会, 関西部会幹事
  • 2006年05月 - 2008年05月, 日本商業学会, 国際交流委員会委員長
  • 2008年01月, 日本消費者行動研究学会, 『消費者行動研究』アリアエディター
  • 2000年05月 - 2001年05月, 日本商業学会, 関東部会理事
  • 1996年05月 - 1997年05月, 日本商業学会, 年報刊行委員
  • 日本消費者行動研究学会, 流通研究レフェリー
  • 日本マーケティング協会, マーケティングジャーナル編集委員

受賞

  • 2017年11月 Korean Scholars of Marketing Science, 2017 JGSMS Best Paper Award, Excellence Award, A study of the authenticity of traditional cultural products: focus on Korean, Chinese, and Japanese consumers

    南 知惠子

    国際学会・会議・シンポジウム等の賞

  • 2012年07月 Korean Scholars of Marketing Science, Global Marketing Conference, Best Track Chair Award, JSMD-KSMS Joint Symposium

    南 知惠子

    国際学会・会議・シンポジウム等の賞

  • 1999年 日本商業学会, 日本商業学会賞奨励賞, -

    南 知惠子

論文

  • The effect of cross-channel integration on cost efficiency

    Takumi Tagashira, Chieko Minami

    2019年05月, Journal of Interactive Marketing, 47, 68 - 83, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • Social influence on innovation resistance in internet banking services

    Makoto Matsuo, Chieko Minami, Takuya Matsuyama

    2018年11月, Journal of Retailing and Consumer Services, 45, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • Perceived Characteristics of Smart Interactive Services and Determinants of Adoption Intentions

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    2017年07月, Proceedings of 5th International Conference of Serviceology, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • A Study of the Authenticity of Traditional Cultural Products: Focus on Korean, Chinese and Japanese Consumers

    Seulgi Lee, Eunju Ko, Heeju Chae, Chieko Minami

    2017年02月, Journal of Global Scholars of Marketing Science, 27 (2), 93 - 110, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • 消費者はいかにして先端技術を受け入れるか

    南 知惠子

    2016年07月, 流通情報, 48 (6), 2 - 3, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • The Catalyst Driving Service Platform Evolution

    Yiyen Nien, Kenichi Nishioka, Chieko Minami

    2016年06月, Proceedings of 23rd EurOMA Conference, Trondheim ,Norway, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Determinants of ICT-enabled Service Development

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    2016年06月, Proceedings of 23rd EurOMA Conference, Trondheim ,Norway, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Customer Acceptance of Information Technology, Participation Behavior, and Intention to Adopt Technology-based Services

    Fumikazu Morimura, Chieko Minami

    2016年06月, Proceedings of 23rd EurOMA Conference, Trondheim ,Norway, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Takumi Tagashira, Chieko Minami

    The purpose of this study is to examine the relationship between multiple store patronage (MSP) and information source usage both online and offline. In particular, this study investigates the detailed effects of information sources on MSP rather than considering whether consumers choose online or offline sources. In prior studies, MSP has been conceptualized using the consumer cost–benefit framework and relates to consumer multiple store usage. However, even though prior studies have emphasized the importance of information sources in the cost–benefit framework, those that consider MSP have not tested the sources' effects. This current study conducts empirical count data analysis in the Japanese sports shoes retail market. The results reveal that consumers evaluate information sources using more detailed divisions than simply online and offline. This study contributes to studies on MSP because it is the first to identify the impact of information source usage on MSP.

    Elsevier Australia, 2016年05月01日, Australasian Marketing Journal, 24 (2), 116 - 124, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • ICT's Integration Effects on the Relationship Benefits and Business Process in Industrial Markets

    Fumikazu Morimura, Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    2016年04月, Celebrating America's Pastimes: Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and Marketing? Proceedings of the 2015 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference, 573 - 580, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • 外食産業におけるサービス・モジュール化による新たなサービス創出

    粘 逸彦, 南 知惠子, 西岡 健一

    2016年, 日本フードサービス学会年報, (21), 36 - 51, 日本語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • 新技術適用のテーラーメイド・サービスに対するユーザーの受容

    南 知惠子, 森村文一, 田頭拓己

    2016年01月, マーケティング・ジャーナル, 1 - 21, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • サービス財における知覚品質の形成過程と評価測定

    南 知惠子

    2016年01月, サービス・リエンジニアリング, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • サービス・プロセス・マネジメントの概念研究

    粘逸彦, 南 知惠子

    2016年01月, 国民経済雑誌, 213 (3), 日本語

    研究論文(大学,研究機関等紀要)

  • 小売業における顧客関係管理の革新

    南 知惠子

    2015年07月, 国民経済雑誌, 212 (1), 日本語

    研究論文(大学,研究機関等紀要)

  • 株式会社レックの小さな結婚式-サービス・サプライチェーンと市場創造のイノベーション

    西岡 健一, 粘 逸彦, 南 知惠子

    2015年06月, マーケティング・ジャーナル, (137), 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • What enables servitization? Technological dimension and Customer approach

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    2015年06月, 2015 22nd EurOMA Conference 2015 22nd EurOMA Conference, Neuchatel, Switzerland, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Cost Efficiency of Multiple Store Retailers: A Comparison of Purchasing and Store Operation Costs

    Takumi Tagashira, Chieko Minami

    2015年05月, 2015 Academy of Marketing Science, Annual Conference, Denver, US, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Waiting in checkout lines: how self-checkout systems affect customers’ perceptions of waiting and satisfaction

    南 知惠子, Fumikazu Morimura, Kenichi Nishioka

    2014年07月, The Proceedings of Global Marketing Conference, GAMMA, Singapore, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • ICT enabling service innovation

    南 知惠子, Kenichi Nishioka

    2014年06月, The Proceedings of 21st EurOMA Conference, Palermo, Italy, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • マネジャーの準拠枠と戦略がマーケティング活動に与える影響―アラブ圏のマーケティング戦略の事例分析-

    南 知惠子, アッラーム・アブ・ファルハ

    2014年03月, 国民経済雑誌, 209 (3), 27 - 45, 日本語

    研究論文(大学,研究機関等紀要)

  • Waiting for Checkout: Toward an Understanding of Customers’ Perceptions

    森村 文一, Kenichi Nishioka, Chieko Minami

    2013年07月, The Proceedings of the Academy of Marketing Science 16th Biennial World Marketing Congress, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • Waiting for Checkout: Toward an Understanding of Customers' Perceptions

    南 知惠子, Fumikazu Morimura, Kenichi Nishioka

    2013年07月, The Proceedings of the Academy of Marketing Science, 16th Biennial World Marketing Congress, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Market responsiveness and market-driving approach through retailing

    南 知惠子, Kenichi Nishioka

    2013年07月, The proceedings of the 17th conference of the European Associateion for Education and Research in Commercial Distribution, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Servitization and Customer Value: The Case of a Japanese Air-Conditioning Company

    南 知惠子, Kenichi Nishioka

    2013年06月, The proceedings of the 20th EurOMA conference, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • サービス品質と顧客満足

    南 知惠子

    2012年09月, 流通研究, 第14巻 (特別号), 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • B to Bマーケティングにおけるサービス志向アプローチの課題と可能性

    南 知惠子, 西岡健一, 坂間十和子

    2012年04月, 国民経済雑誌, 第205巻 (第4号), 日本語

    研究論文(大学,研究機関等紀要)

  • Value Creation in Reciprocal Process of Solutions

    南 知惠子, Kenichi Nishioka

    2012年03月, The Journal of Japanese Operations Management and Strategy, Vol.3 (No.1), pp74 - 90, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • Chieko Minami, Kenichi Nishioka, John Dawson

    This paper uses a longitudinal case study of a network of organisations in the fashion hosiery sector to examine the role of information visibility as the key facilitator in the transition from a flexible supply chain to an agile supply chain. The findings of this study emphasise that information transparency in a supply network enables members to become proactive to market demand. The results also indicate the importance of time postponement in the knitting-based industry. The experiences of Tabio indicate that time postponement is a key component of agile supply chain management, which was enabled by utilising external resources in a mutually dependent SME network. The agile supply chain requires a network that can change and be reconfigured according to changes in market demand.

    TAYLOR & FRANCIS LTD, 2012年, INTERNATIONAL JOURNAL OF LOGISTICS-RESEARCH AND APPLICATIONS, 15 (6), 405 - 423, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • A Longitudinal Study of the Impact of Inter-firm Relationships in Retail Solution

    南 知惠子, Kenichi Nishioka

    2011年07月, 16th conference of the European Association for Education and Research in the Commercial Distribution, 英語

    [査読有り]

    研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • サービス・イノベーション IKEA Japanの事例‐グローバル製造小売業におけるサービス・イノベーション‐

    森村 文一, 南 知惠子

    2011年06月, 平成22年度内閣府経済社会総合研究所 サービス・イノベーション政策に関する国際共同研究 製造業研究会報告書, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • Why Scholary Advertising Research Differs among Countries

    南 知惠子, Gordon Miracle, Morikazu Hirose, Carorus Praet, Shizue Kishi, Kazuyo Shimamura, Kazuhiro Kishiya, Izumi Matsunaga

    2010年09月, Proceedings of Global Marketing Conference, KAMS, -, 英語

    研究論文(学術雑誌)

  • Chieko Minami, Davide Pellegrini, Munehiko Itoh

    At first glance, recycling waste packaging seems 'green'. However, it's a costly business, requiring a large amount of CO2-intensive transportation and processing. Instead, why not simply eliminate the packaging? An Italian experiment shows this approach can have many benefits. © 2010 ICR.

    2010年, International Commerce Review, 9 (1), 58 - 65, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • 日本版顧客満足度指数(JCSI)のモデル開発とその理論的な基礎

    南 知惠子, 小川孔輔

    2010年, 季刊マーケティング・ジャーナル, (117), 4 - 19, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • サービス・ドミナント・ロジックにおけるマーケティング論発展の可能性と課題

    南 知惠子

    2010年, 国民経済雑誌, 201 (5), 65 - 77, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • Sustainability conscious retailing in green supply chain management:The Case of CRAI “EcoPoint”

    Chieko Minami, Davide Pellegrini, Munehiko Itoh

    2010年01月, Proceedings of Market Trends Conference, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • リテール・マーケティングにおけるサービス・エンカウンター革新‐イオンリテール(株)のセルフレジ導入のケース‐

    森村 文一, 南 知惠子

    2009年06月, 季刊マーケティング・ジャーナル, (113), 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • ザラのSPA戦略とグローバル化

    南 知恵子

    2009年, 『小売企業の国際展開』(向山雅夫、崔相鐡編著), 181-204, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • インターナル・アウトソーシングと内部市場戦略 -キリンビジネスシステムのケース-

    南 知惠子, 吉田満梨, 依田祐一

    2009年, 季刊マーケティング・ジャーナル, (112), 2 - 17, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • The New Role of Call Centres for Manufacturers

    南 知恵子

    2009年, The Marketing Review, 9 (2), 115 - 126, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • New Roles of Inter-firm Relationships in Service Development: The Case of the Japanese ICT Industry

    Minami Chieko, Kenichi Nishioka

    2009年, Proceedings for The 2009 Naples Forum on Service: Service-Dominant Logic, Service Science, and Network Theory, EIASM, 1-22, 英語

    研究論文(学術雑誌)

  • リレーションシップ・マーケティングにおけるサービス・マーケティング・アプローチの理論的貢献

    南 知恵子

    2008年05月, 国民経済雑誌, 197 (5), 33 - 50, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • Chieko Minami, John Dawson

    Research on customer relationship management (CRM) in general has focused on the effects of customer satisfaction with CRM, customer retention and profit management, and the effects of CRM technique on performance. Conceptually, however, a sequence of effects of CRM is expected, from CRM implementation to financial performance, but this sequence has not been explored. Whilst several definitions of CRM have been proposed, this article defines CRM as relationship-development programmes based on IT. CRM is regarded as the integration of relationship technology (i.e. data consolidating and data mining) with loyalty schemes. Survey research was conducted in Japan in the retail and service industries to test three hypotheses: (1) a firm's relationship orientation has a positive effect on CRM implementation (data warehousing, data mining, using customer data for decision making) (2) CRM implementation has a positive effect on return on equity and (3) CRM implementation has an indirect effect on return on equity, mediated by customisation. Using a structural equation model the first hypothesis was supported, but the third hypothesis was only partially supported. In these analyses a direct effect of CRM implementation on return on equity (ROE) was supported however, a negative impact of customisation on ROE was found. © 2007 Elsevier Ltd. All rights reserved.

    2008年09月, Journal of Retailing and Consumer Services, 15 (5), 375 - 385, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • Developing the CRM Process for Manufacturers: Case Study of an Electric Appliance Company Call Center

    南 知惠子

    2007年11月, Proceedings for EIASM, Bulgium, 4th Research Conference on Relationship Marketing and CRM, The European Institute for Advanced Studies in Management, -, 英語

    研究論文(学術雑誌)

  • サービス・マーケティングの現状ー金融業がなすべきこと

    南 知惠子

    2007年05月, 月刊金融ジャーナル, (5月号), 81 - 84, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • Successive Business Development and Resource Transfer based on Relationship Marketing

    南 知惠子

    2006年11月, Proceedings for Workshop on New Directions in Relationship Marketing, EIASM, -, 英語

    研究論文(学術雑誌)

  • 「生産財取引における関係構築戦略」

    南 知惠子

    2006年08月, 『国民経済雑誌』, 第194巻 (第2号), 65 - 76頁, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • ファッション・リテールにおけるサプライチェーン・マネジメントの進化

    南 知惠子

    2006年04月, ビジネスインサイト, 14 (1), 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • 「リレーションシップ・マーケティング:資源依存パースペクティブ・アプローチ」

    南 知惠子

    2004年09月, 『国民経済雑誌』, 190巻第3号。, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • 「戦略的マーケティング視点によるCRM へのアプローチ―CRM は魔法の杖か?―」

    南 知惠子

    2004年04月, 『流通情報』, 第426号。, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • 「医薬品業界における市場創造と提携課題」

    南 知惠子

    2004年04月, 『季刊ビジネス・インサイト』, 第45号,34-45頁。, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • ファッション・ビジネスの論理-ZARAに見るスピードの経済-

    南 知惠子

    2003年, 流通研究, 第6巻第1号31-42, 日本語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • CRMにおける営業ナレッジ戦略

    南 知惠子

    2003年, 季刊マーケティングジャーナル, (89), 4 - 17, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • 象徴的消費を理解する

    南 知惠子

    2002年, 一橋ビジネス・レビュー, 50 (3), 6 - 16, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • 日本ロシュ:スーパー・ナレッジ・クリエーション

    南 知惠子, 佐々木圭吾, 野中郁次郎

    2001年, 知識創造実践論(妹尾大, 阿久津聡, 野中郁次郎編著、白桃書房), 499 - 509, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • リテラシー・リーダーとのインタラクション

    南 知惠子

    2001年, DIAMONDハーバード・ビジネス・レビュー, 128-131, 日本語

    研究論文(学術雑誌)

  • Effective Relationship Development in Consulting Promotion

    南 知惠子, Keigo Sasaki

    2000年05月, Research Conference Proceedings of Relationships Marketing in the New Millenium: Theory, Methods, and Tools, AMA and Emory University, 211 - 223, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • Bridal Consumption as Gift-Giving Ritual

    南 知惠子

    1998年09月, Proceeding for the Multi-Cultual Marketing Conference, Concordia University, Montreal, AMS, 135 - 138, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

  • Gift Giving as Communication System―Applied to 15-25 Year Olds―

    南 知惠子

    1995年06月, Proceedings for The Second Conference on The Cultural Dimension of International Marketing, Odense University, Denmark, 190 - 212, 英語

    [査読有り]

    研究論文(学術雑誌)

MISC

  • Editorial comments, "Evolution of Marketing Channels in Japan"

    Chieko Minami

    2019年, Journal of Marketing Channels, 25 (2-3), 英語

    [査読有り][招待有り]

    記事・総説・解説・論説等(学術雑誌)

  • イノベーションにおけるマーケティング論

    南 知惠子

    2017年01月, 応用物理, 86 (1), 101 - 103, 日本語

    [査読有り]

    その他

  • カンペールにおけるグローバルブランドの市場展開―製造小売による小売国際化と市場対応戦略―

    南 知惠子, 西岡健一

    2015年01月, マーケティングジャーナル, (3), 日本語

    その他

  • マーケティング戦略にマネジャーの準拠枠は影響するか? -アラブ諸国のマーケティング活動の多様性と価値観―

    南 知惠子, アッラーム・アブ・ファルハ

    2014年06月, マーケティングジャーナル, (1), 日本語

    その他

  • サービスマーケティングにおける「価値共創」とリサーチ

    南 知惠子

    2012年07月, マーケティング・リサーチャー, No. 118, 日本語

    記事・総説・解説・論説等(商業誌、新聞、ウェブメディア)

  • New Roles of Call Centres for Manufactures

    南 知恵子

    2008年, Proceedings for Academy of Marketiing, Annual Conference, 2008, 英語

    その他

  • CRM Strategy in Retail Firms in Japan

    Minami Chieko, John Dawson

    2008年, Proceedings for EIRASS (European Institute of Retailing and Services Sciences), 2008, 英語

    その他

書籍等出版物

  • 「製造業のサービス化」戦略

    南 知惠子, 西岡健一

    共著, 中央経済社, 2017年10月, 日本語

    学術書

  • サービス・イノベーション -価値共創と新技術導入-

    南 知惠子, 西岡健一

    共著, 有斐閣, 2014年06月, 日本語

    学術書

  • New Liberal Arts Selection マーケティング

    南 知惠子, 池尾恭一, 青木幸弘, 井上哲浩

    共著, 有斐閣, 2010年05月, 日本語

    教科書・概説・概論

  • 生産財マーケティング

    高嶋 克義, 南 知惠子

    共著, 有斐閣, 2006年11月, 日本語

    教科書・概説・概論

  • 『顧客リレーションシップ戦略』

    南 知惠子

    単著, 有斐閣, 2006年07月, 日本語

    学術書

  • 『リレーションシップ・マーケティング-企業間における関係管理と資源移転-』

    南 知惠子

    単著, 千倉書房, 2005年04月, 日本語

    学術書

  • 流通・営業戦略-現代のマーケティング戦略3

    南 知惠子, 小林哲

    共編者(共編著者), 有斐閣, 2004年04月, 日本語

    学術書

  • アクティブシニアの消費行動

    南 知惠子, 斉藤毅憲, 藤野次雄, 松浦克己

    共著, 中央経済社, 2003年, 日本語

    学術書

  • ギフト・マーケティング 儀礼的消費における象徴と互酬性

    南 知惠子

    単著, 千倉書房, 1998年06月, 日本語

    学術書

講演・口頭発表等

  • The effectiveness of online celebrity endorsement on consumers' attitude and behavior

    Chieko Minami, Liu Boyi

    Academy of Marketing Science, 47th Annual Conference, 2019年05月, 英語, Fairmont Hotel Vancouver, 国際会議

    [招待有り]

    口頭発表(招待・特別)

  • Consumer responses to smart interactive services: A Japanese case

    Chieko Minami

    Academy of Marketing Science, 47th Annual Conference, Vancouver, Canada, 2019, 2019年05月, 英語, Fairmont Hotel Vancouver, 国際会議

    [招待有り]

    口頭発表(招待・特別)

  • An Empirical Study on The Relationship between Cross-Channel Integration and Offline Store Patronage Behavior

    Takumi Tagashira, Chieko Minami

    Academy of Marketing Science, 47th Annual Conference, Vancouver, Canada, 2019, 2019年05月, 英語, Fairmont Hotel Vancouver, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Technological Challenges and Services Orientation in SSCs in Servitization

    Ryouta Suga, Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    International Conference of Serviceology, 2018, Taipei, 2018年11月, 英語, Taipei, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Influence of Insecurity on WTP in the Adoption of Freemium Applications

    Keisuke Onishi, Chieko Minami

    International Conference of Serviceology, 2018, Taipei, 2018年06月, 英語, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Identifying new generational cohorts based on touchpoint exposure:an empirical analysis across Italy and Japan

    Marco IEVA, Chieko Minami, Cristina Ziliani

    World Marketing Congress of the Academy of Marketing Science. Porto, 2018年06月, 英語, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Perceived Characteristics of Smart Interactive Services and Determinants of Adoption Intentions

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    5th International Conference of Serviceology, 2017年07月, 英語, サービス学会, University of Vienna, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • スマートインタラクティブサービスの採用意図における自己効力感とデライト

    南 知惠子

    日本消費者行動研究学会 第53回コンファレンス, 2016年11月, 日本語, 専修大学, 国内会議

    口頭発表(一般)

  • The Catalyst Driving Service Platform Evolution

    Yiyen Nien, Kenichi Nishioka, Chieko Minami

    23rd EurOMA Annual Conference, 2016年06月, 英語, Norwegian University of Science and Technology, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Determinants of ICT-enabled Service Development

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    23rd EurOMA Annual Conference, 2016年06月, 英語, Norwegian University of Science and Technology, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Customer Acceptance of Information Technology, Participation Behavior, and Intention to Adopt Technology-based Services

    Fumikazu Morimura, Chieko Minami

    23rd EurOMA Annual Conference, Trondheim, 2016年06月, 英語, Norwegian University of Science and Technology, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Enhancing Service Innovation by Combining Agile Production and User Participation

    Chieko Minami, Fumikazu Morimura, Kenichi Nishioka

    8th Service Operations Management Forum, 2015年12月, 英語, Nuremberg, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Customer acceptance of information technology, participation behavioral inertia, and intention to use technology-based services: a comparison across user characteristics

    Fumikazu Morimura, Chieko Minami

    8th Service Operations Management Forum, 2015年12月, 英語, Nuremberg, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Does "Servitization" contribute to business performance? An empirical study in Japan

    Chieko Minami, Kenichi Nsihioka, Fumikazu Morimura

    The 24th Frontiers in Service Conference, 2015年07月, 英語, San Jose, US, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • 消費者行動研究に期待される役割とアプローチの進化

    南 知惠子

    日本消費者行動研究学会第50回コンファレンス, 2015年06月, 日本語, 神戸大学, 国内会議

    口頭発表(基調)

  • What enables servitization? Technological dimension and Customer approach

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    2015 22nd EurOMA Conference, 2015年06月, 日本語, Neuchatel, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • 基調講演Ⅱ サービス経済化とサービス・イノベーション解題

    南 知惠子

    日本商業学会第65回全国研究大会, 2015年05月, 日本語, 香川大学, 国内会議

    口頭発表(基調)

  • ICT’s integration effect on the relationship benefits and business process in industrial markets

    Fumikazu Morimura, Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    2015 Academy of Marketing Science, Annual Conference, 2015年05月, 英語, Sheraton, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Cost Efficiency of Multiple Store Retailers: A Comparison of Purchasing and Store Operation Costs

    Chieko Minami, Takumi Tagashira

    2015 Academy of Marketing Science, Annual Conference, 2015年05月, 英語, Sheraton, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Value-in-use and Servitization

    Chieko Minami

    Frontiers in Service Dominant Logic and Future Research Directions, 2014年09月, 英語, 京都大学経営管理大学院, 京都大学, 国際会議

    [招待有り]

    口頭発表(招待・特別)

  • Waiting in checkout lines: how self-checkout systems affect customers’ perceptions of waiting and satisfaction

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka, Fumikazu Morimura

    Global Marketing Conference, 2014年07月, 英語, Global Alliance of Marketing & Management Associations, Marina Bay Sands, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • サービス・イノベーションにおける新技術導入と価値共創ーGMAPコンサルティングにおけるグローバル展開の事例ー

    南 知惠子

    第64回日本商業学会全国大会, 2014年06月, 日本語, 一橋大学, 一橋大学, 国内会議

    口頭発表(一般)

  • ICT enabling service innovation

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    21st EurOMA Conference, 2014年06月, 英語, C&S, University of Palermo, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Design Driven Service Operations Management: Case of Camper

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka, Marta Frasquet

    JOMSA学会, 2014年06月, 英語, Japanese Operations Management and Strategy Association, 拓殖大学, 国際会議

    [招待有り]

    口頭発表(招待・特別)

  • 小売企業の成長とマーケット・ドライビング・アプローチ

    南 知惠子

    日本商業学会全国研究報告会, 2013年12月, 日本語, 日本大学, 国内会議

    口頭発表(一般)

  • Waiting for Checkout: Toward an Understanding of Customers’ Perceptions

    Fumikazu Morimura, Kenichi Nishioka, Chieko Minami

    Academy of Marketing Science 16th Biennial World Marketing Congress, 2013年07月, 英語, Langham Hotel, 国際会議

    その他

  • Market responsiveness and market-driving approach through retailing

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    17th Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, 2013年07月, 英語, European Association for Education and Research in Commercial Distribution, University of Valencia, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Servitization and Customer Value: The Case of a Japanese Air-Conditioning Company

    Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    The 20th EurOMA conference, 2013年06月, 英語, European Operations Management Association, University College Dublin, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Unifying service operations and marketing with branded format strategy

    Chieko Minami, Fumikazu Morimura

    4th Production & Operations Management World Conference, 2012年07月, 英語, Universiteit Van Amsterdam, 国際会議

    [招待有り]

    口頭発表(招待・特別)

  • Technology mediated service operations improvement: Using IT to improve queuing performance in Beisia superstores, Japan.

    Janet Godsell, Mark Johnson, Chieko Minami, Kenichi Nishioka

    Production & Operations Management, World Conference 2012, 2012年07月, 英語, EurOMA, POM, JOMSA, University of Amsterdam, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Creating DVDs of Case Studies of Innovation in the Service Industry

    Munehiko Itoh, Chieko Minami

    Production & Operations Management, World Conference, 2012年07月, 英語, Euroma, POM, JOMSA, University of Amsterdam, 国際会議

    [招待有り]

    口頭発表(招待・特別)

  • Creating Customer Value through Retail Management in a Global Context: The Case of IKEA Japan

    Fumikazu Morimura, Chieko Minami

    2012 Global Marketing Conference KSMS-JSMD Joint Symposium, 2012年07月, 英語, COEX, 国際会議

    その他

  • Too much of something can be a BAD thing: Using IT to improve queuing performance in Beisia Supermarket, Japan

    南 知惠子, Janet Godsell, Mark Johnson, Kenichi Nishioka

    4th EurOMA's International Forum on Service Operations Management, 2011年09月, 英語, University of Florence, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • リテール・イノベーションGMAPのケース

    南 知惠子, 西岡健一, 伊藤宗彦

    オペレーションズ・マネジメント&ストラテジー学会, 2011年06月, 日本語, 横浜国立大学, 国内会議

    [招待有り]

    口頭発表(招待・特別)

  • A Longitudinal Study of the Impact of Inter-firm Relationships in Retail Solution

    南 知惠子, Kenichi Nishioka

    16th Conference of the European Association for Education and Research in the Commercial Distribution, 2011年06月, 英語, University of Parma, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • BtoB取引におけるサービス品質の形成過程と評価問題

    南 知惠子

    日本商業学会, 2011年05月, 日本語, 熊本大学, 国内会議

    口頭発表(一般)

  • Why Scholarly Advertising Research Differs among Countries

    南 知惠子

    Global Marketing Conference, 2010年09月, 英語, KAMS, Tokyo, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Integrating CRM with supply chain management

    南 知惠子

    EIRASS, 2010年07月, 英語, EIRASS, Istanbul, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Sustainability conscious retailing in green supply chain management:The Case of CRAI “EcoPoint”

    南 知惠子

    9th Marketing Trends, 2010年01月, 英語, ESCP, Venece, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • The effect of service-oriented R&D activities on inter-firm relationships: a longitudinal case study of the Japanese telecom industry

    Kenichi Nishioka, Chieko Minami, John Dawson

    Academy of Marketing, Annual Conference, UK, 2009年07月, 英語, Academy of Marketiing, Leeds,UK, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • New Roles of Inter-firm Relationships in ServiceDevelopments: The case of the Japanses ICT Indsutry

    Kenichi Nishioka, Chieko Minami

    The 2009 Naples Forum on Service, 2009年06月, 英語, EIASM, Naples, Italy, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • ネットワーク・イノベーション

    南 知惠子

    日本商業学会, 2009年05月, 日本語, 日本商業学会, 関西大学, 国内会議

    シンポジウム・ワークショップパネル(公募)

  • New Roles of Call Centres for Manufactures

    Chieko Minami

    Academy of Marketiing, Annual Conference, 2008年07月, 英語, Academy of Marketiing, Aberdeen, UK, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • CRM Strategy in Retail Firms in Japan

    Chieko Minami, John Dawson

    15th Annual Conference of EIRASS (European Institute of Retailing and Services Sciences), 2008年07月, 英語, EIRASS, Zagreb, Croatia, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • Developing the CRM Process for Manufacturers: Case Study of an Electric Appliance Company Call Center

    南 知惠子

    4th Research Conference on Relationship Marketing and CRM, The European Institute for Advanced Studies in Management, 2007年11月, 英語, EIASM, EIASM, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • リレーションシップ・マーケティングにおけるサービス・マーケティング・アプローチの理論的貢献

    南 知惠子

    日本商業学会第57回全国大会, 2007年05月, 日本語, 甲南大学, 国内会議

    口頭発表(一般)

  • Successive Business Development and Resource Transfer based on Relationship Marketing

    南 知惠子

    Workshop on New Directions in Relationship Marketing, 2006年11月, 英語, EIASM, EIASM, Belgium, 国際会議

    口頭発表(一般)

  • 流通・マーケティング研究における消費者行動研究への期待と課題

    南 知惠子

    日本商業学会第56回全国大会, 2006年06月, 日本語, 横浜国立大学, 国内会議

    シンポジウム・ワークショップパネル(公募)

所属学協会

  • 組織学会

  • 日本消費者行動研究学会

  • 日本商業学会

共同研究・競争的資金等の研究課題