西田 健志 | ![]() |
ニシダ タケシ | |
大学院国際文化学研究科 グローバル文化専攻 | |
准教授 | |
電気通信工学関係 |
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
[査読有り]
研究論文(国際会議プロシーディングス)
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
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研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
本稿では,衰退しつつあるゲームセンター文化に対して EC 研究者に何かできるか,またゲームセンター文化という土壌を EC 研究にどう活用できるかを議論する.その両者に関係する論点として,ゲーセンで一緒に遊べる仲間の存在,エンタテイメントにかける金と時間,ゲーセンの多様な生き残り戦略,の 3 つの論点を提示する.
2015年08月, 研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC), 2015-EC-37 (6), 1 - 2, 日本語研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
[査読有り]
研究論文(国際会議プロシーディングス)
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
Large difference in pronunciation between languages often causes technical and mental difficulty in listening comprehension as well as in speech production. In spite of the rationale provided for native speakers to support non-native speakers in international contexts, negative reactions to foreign accents are common. To promote intercultural awareness in communication, we impl
ACM, 2014年08月, Proceedings of the 5th ACM international conference on Collaboration across boundaries: culture, distance & technology, 83 - 86, 英語[査読有り]
研究論文(国際会議プロシーディングス)
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研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
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研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
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研究論文(国際会議プロシーディングス)
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
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研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
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研究論文(学術雑誌)
[査読有り]
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研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
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研究論文(国際会議プロシーディングス)
Drag-and-guess is an extension of drag-and-drop that uses predictions which is based on application specific knowledge. As the user begins to drag an object, the system predicts the drop target and presents the result to the user. When the target is hidden in a closed folder or beneath other windows, the system makes it temporarily visible. This frees users from manual preparation such as expanding a folder tree or uncovering the target location. The user can accept the prediction by throwing the object, which then flies to the target. Or, if the prediction is unsatisfactory, the user can ignore it and perform the operation as usual. We built three prototype applications (email client, spreadsheet and overlapping windows) to show that DnG is useful in many applications. Results of the user study show that the proposed technique can improve task performance when the task is difficult to complete manually and reasonable prediction algorithm is available.
SPRINGER-VERLAG BERLIN, 2007年, HUMAN-COMPUTER INTERACTION - INTERACT 2007, PT 1, PROCEEDINGS, 4662, 461 - 474, 英語[査読有り]
研究論文(国際会議プロシーディングス)
In computer-mediated group communication, anonymity enables participants to post controversial comments without risking accusations of improper behavior. While this may encourage more open and frank discussion, it diminishes accountability. In addition, anonymous comments are perceived as weaker than non-anonymous comments. We propose a communication protocol that allows a user to send a strong message to the group without having to assume sole individual responsibility. The system posts an anonymous comment, and then calls for supporters. When sufficient numbers of supporters have been gathered, the system reveals the names of all supporters as a round-robin signature. This prevents the originator from being identified. We describe the implementation of this protocol in a text-based chat system, and report our experience operating it at two technical conferences.
SPRINGER-VERLAG LONDON LTD, 2007年, ECSCW 2007: PROCEEDINGS OF THE 10TH EUROPEAN CONFERENCE ON COMPUTER-SUPPORTED COOPERATIVE WORK, 219 - +, 英語[査読有り]
研究論文(国際会議プロシーディングス)
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研究論文(学術雑誌)
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研究論文(国際会議プロシーディングス)
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研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
This paper introduces a text-based chat system designed to support conversations anchored to specific locations of shared images and reports our experience in operating it at a technical conference. Our system is unique in that it focuses on supporting communications scattered around among multiple images, while other systems for anchored conversations are designed for deeper discussions within a single document. Our system was used in a technical conference as a space for anchored conversations over presentation slides and we observed that audiences actively participated in discussions during the presentation. The detailed chat log was also useful for both audiences and presenters.
SPRINGER-VERLAG BERLIN, 2005年, HUMAN-COMPUTER INTERACTION - INTERACT 2005, PROCEEDINGS, 3585, 970 - 973, 英語[査読有り]
研究論文(学術雑誌)
[査読有り]
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
[招待有り]
講演資料等(セミナー,チュートリアル,講習,講義他)
本稿ではWISS(Workshop on Interactive Systems and Software)2004から10年以上にわたって開発・運用を続けてきた様々なチャットシステムや,夕食時の席を決めるシステムなど,様々なシステム開発を通じてWISSのコミュニケーションを促進してきた活動を振り返る.これまで開発・運用してきたシステムの機能や設計理念の紹介を中心として,長年開発を続ける中で見えてきた,WISSというコミュニティの特殊性やコミュニティの一員としてシステム開発を続けることの意義についても述べる.
2015年04月, 情報処理, 56 (5), 458 - 464, 日本語[招待有り]
記事・総説・解説・論説等(学術雑誌)
[招待有り]
口頭発表(招待・特別)
[招待有り]
シンポジウム・ワークショップパネル(指名)
シンポジウム・ワークショップパネル(公募)
公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等
ポスター発表
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
その他
口頭発表(一般)
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ポスター発表
ポスター発表
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)
口頭発表(一般)